Ödünç Verme

Ödünç Verme Birimi, kütüphanemizin 1. katında (orta katta) Okuma Salonu ile birlikte yer almaktadır. Ödünç verme ile ilgili işlemler ve kullanıcılarımızın ödünç yayın alırken ve kullanırken dikkat etmesi gereken kurallar şunlardır.

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Ödünç Verme Hizmeti
Üniversitemiz web ana sayfasından kütüphane linkine, oradan da Katalog Tarama linkine tıklayarak kütüphane kataloğuna erişebilirsiniz.

KATALOG KULLANIMI

Ödünç verme işlemleri ve kuralları aşağıdaki gibidir.

ÖDÜNÇ VERME KURALLARI

Yayın ve Süre Sınırı

1. Ödünç verme hizmeti ile ilgili yayın sayısı ve kullanım süresi sınırları aşağıdaki gibidir:

Akademik personel – 10 kitap, 30 gün
İdari personel – 5 kitap, 30 gün
Doktora öğrencileri – 10 kitap, 30 gün
Yüksek lisans öğrencileri – 5 kitap, 30 gün
Lisans ve Önlisans öğrencileri – 3 kitap, 15 gün
2. Kullanım hakkınız olan sayı kadar yayını kullanım hakkınız olan süre için ödünç alabilirsiniz.

Ödünç Verme ve İade İşlemleri

3. Ödünç verme işlemi sırasında, personel kimlik kartı (veya personel olduğunuzu gösterir resmi yazı) öğrenci kimlik kartı veya belgesi  gereklidir. Ödünç alma işlemi sırasında lütfen kimlik kartlarınızı yanınızda bulundurunuz ve banko görevlisine gösteriniz.

4. Ödünç alınan yayınlar iade süresi içinde iade edilmelidir. İade süresini aşmış her bir yayın için Yönetim tarafından belirlenen gecikme bedeli alınmakta olup 3 defa periyodik kitap iadesini geciktiren kullanıcı 6 ay süre ile ödünç kitap alamaz.

5. Kullanıcı üzerinde iade süresini aşmış yayın varsa veya kullanıcı üzerinde ödenmemiş gecikme bedeli bulunuyorsa, yayınlar iade edilmeden ve gecikme bedeli ödenmeden yeni yayın ödünç alınamaz.

Uzatma İşlemi

6. Ödünç aldığınız yayın, ayırtılmamış ise, aynı süreyle 2 kere daha uzatılabilir. Uzatma işlemi için yayınla birlikte Ödünç Verme Bankosuna gelerek işlem yaptırabilirsiniz, ayrıca akademik personel, idari personel, doktora ve yüksek lisans, lisans ve ön lisans öğrencileri web üzerinden Özel Oturum açarak da uzatma işlemini gerçekleştirebilir. İade süresi geçmiş yayın için uzatma işlemi yapılmaz. Üzerinizde iadesi gecikmiş yayın bulunuyorsa iadesi gecikmemiş diğer yayınlara uzatma işlemi yapılamamaktadır.

Ayırtma İşlemi

7. Ödünçte olan yayınlar için ayırtma işlemi yapabilirsiniz. Özel oturumunuzda yaptığınız sorguda ödünçte olan materyaller için ayırtma butonu çıkacaktır, bu butona tıklayarak ayırtma işlemini gerçekleştirebilirsiniz ya da Ödünç Verme Bankosuna gelerek ayırtma işlemini yaptırabilirsiniz. Yayın iade edildiğinde sizin adınıza 3 gün bekletilecektir. Sistemimizde kayıtlı e-posta adresiniz varsa, ayırttığınız yayın iade edildiğinde sistem sizi e-posta yoluyla bilgilendirecektir.

Ödünç Yayının Kullanımı

8. Ödünç alınan yayınların özenle kullanılması ve yıpratılmaması gerekmektedir.

Yıpratılan ve Kaybedilen Yayın İşlemleri

9. Ödünç alınan yayının yıpratılması veya kaybedilmesi durumunda, yıpratılan veya kaybedilen yayın öncelikle piyasadan aynen temin ettirilir, Bunun mümkün olmadığının belgelenmesi halinde, yayının Yönetim tarafından belirlenen değeri alınır. Ayrıca tahakkuk eden gecikme bedeli alınır.

Diğer Hususlar

10. Bir yayının kimin üzerinde olduğuna ve bir kullanıcı üzerinde hangi yayınların bulunduğuna dair bilgi kullanıcının kendisinden başkasına verilmez. Lütfen bu konuda görevliyi zor durumda bırakmayınız.

11. Danışma kaynakları ve tezler ödünç verilmez, kütüphane içinde kullanılır. Genel koleksiyon içinde yer alan resimli sanat kitapları ve tıp atlasları da ödünç verilmez.

12. Gerektiğinde Daire Başkanlığı, iade süresi dolmadan kullanıcıdan yayını geri isteyebilir.

13. Ödünç verme bankomuz, hafta içi saat 20.00’e kadar ve ayrıca akademik yıl içinde Cumartesi günleri saat 16:00’a kadar işlem yapmaktadır.

ÖZEL OTURUM AÇMA

Üniversitemiz ana web sayfasından Kütüphane linkine tıklayınız. Kütüphane ana web sayfasından Katalog Tarama seçeneğine tıklayınız. Kütüphane Kataloğu sayfası açılacaktır. (http://tarama.akdeniz.edu.tr/yordambt/yordam.php). Gelen sayfada sağ üst köşedeki Oturum Aç butonuna tıklayarak oturum sayfasına girebilirsiniz.

Açılan sayfada Üye Kodu alanına personel iseniz 5 haneli kurum sicil numaranızı/ AKD numaranızı (4haneli ise başına sıfır (0) ilave edip 5 haneye tamamlayarak), öğrenci iseniz öğrenci numaranızı yazınız. şifre alanına da şifrenizi yazıp Oturum Aç butonuna tıklayarak giriş yapabilirsiniz. İlk kullanım için şifreniz 1 olup, şifrenizi Özel Oturumunuza girdikten sonra Şahsi Bilgilerim alanından değiştirebilirsiniz. Özel Oturuma giriş sırasında sistem çok kısa bir süre beklemekte (3-5 sn.) ve sonra Özel Oturumunuzu açmaktadır.

“Üye Kodu”nuzu ve “şifre”nizi girdiğinizde sistem sizi otomatik bir mesajla karşılayacaktır. Giriş yaptıktan sonra, kendi özel oturumunuz üzerinden sorgu yapabilir, ödünçteki yayınlara ayırtma işlemi uygulayabilir, üzerinizdeki yayınları uzatabilirsiniz. Ayrıca, Listem özelliği ile kendi yayın listenizi de oluşturabilirsiniz. Giriş yaptıktan sonra sayfanın yukarısındaki menülerden işlem yapabilirsiniz. İşleminiz bittikten sonra sağ üst köşede isminizin yanındaki butona tıklayarak oturumu kapatmayı unutmayınız.

Özel Oturum alanındaki menüler ve açıklamaları şöyledir;

Şahsi Bilgilerim – Kişisel bilgilerinizi kontrol edebileceğiniz ve değiştirebileceğiniz alandır. Şifrenizi buradan değiştirebilirsiniz. Lütfen şifrenizi sadece sizin bileceğiniz ve kolay tahmin edilemeyecek şekilde değiştiriniz. Şifre kullanımıyla ilgili bir sorunla karşılaşırsanız Ödünç Verme Bankosuna başvurunuz. Bu alanda yapmanız gereken bir diğer değişiklik, sürekli kullandığınız e-posta adresinizi kaydetmenizdir. Lütfen e-posta adresinizi kaydediniz. Sistemimizde kayıtlı şahsi bilgileriniz ödünç verme hizmetinin daha sağlıklı yürümesi içindir, bu bilgiler 3. şahıslara bilgi vermek amacıyla kullanılmaz.

Üzerimdekiler – Ödünç aldığınız ve şu an üzerinizde olan yayınları görebileceğiniz alandır. Bu alanda, yayına ait bilgilerin yanı sıra, ödünç alma ve iade tarihini de görebilirsiniz. Kütüphane yönetimi akademik personel, idari personel, doktora ve yüksek lisans öğrencileri için web üzerinden uzatmaya izin vermektedir. İade tarihine 2 gün kala “Üzerimdekiler” alanındaki uzatma ikonu aktif hale gelecektir. Bu ikona tıklayarak web üzerinden uzatma yapabilirsiniz. Ödünç alınan yayın aynı süreyle 2 kere daha uzatılabilir. Eğer uzatma yapılacak yayın üzerinde ayırtma yapılmış veya yayının iade tarihi geçmiş ise uzatma ikonu aktif olmayacaktır, bu durumda yayının iadesi gereklidir. Üzerinizde iadesi gecikmiş yayın bulunuyorsa iadesi gecikmemiş diğer yayınlara uzatma işlemi yapılamamaktadır. Kampüs dışındaki birimlerimiz için farklı bir uygulama söz konusu olup web üzerinden uzatma bu birimler için geçerli değildir.

İadelerim – Daha önce ödünç alıp iade ettiğiniz yayın bilgilerini görebileceğiniz alandır.

Arşivim – İadelerim alanında bulunan (iade ettiğiniz) yayınlar belli dönemlerle arşivlenecektir. Bu alan, bu arşiv bilgilerinin yer aldığı alandır.

Ayırttıklarım – Ayırtma yaptığınız yayınları görebileceğiniz alandır. Özel oturumunuzda yaptığınız sorguda ödünçte olan materyaller için ayırtma butonu çıkacaktır, bu butona tıklayarak ayırtma işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Yayın iade edildiğinde sizin adınıza 3 gün bekletilecektir. Sistemimizde kayıtlı e-posta adresiniz varsa, ayırttığınız yayın iade edildiğinde sistem sizi e-posta yoluyla bilgilendirecektir.

İlgi Alanlarım – Şahsi Bilgilerim alanı içindeki İlgi Alanı bölümüne anahtar kelime girildiğinde aktif hale gelen bir alandır. Ayırttıklarım ve Listem seçenekleri arasında yer alır. Girdiğiniz anahtar kelimeye göre, yeni gelen yayınların listelendiği alandır.

Listem – Özel oturumunuz üzerinden sorgu yaptığınızda istediğiniz yayınları listenize ekleyebilirsiniz. Özel Oturumunuzda yaptığınız taramalarda çıkan yayın listesinde kayıtların en sağında yer alan ikonla (“Seçim listeme ekle” ikonu) istediğiniz yayınları listenize ekleyebilir, kendi yayın listenizi oluşturabilirsiniz.

 

 

KAYIP KİTAP VE YAYIN GECİKTİRME ÜCRETİ

KAYIP KİTAP VE YAYIN GECİKTİRME BEDELLERİ AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞININ AŞAĞIDA BELİRTİLEN HESABINA VEYA VEZNESİNE YATIRILACAKTIR.

(AÇIKLAMAYA İSİM SOY İSİM İLE YAYIN GECİKME VEYA KAYIP BEDELİ İBARESİ YAZILMASI GEREKMEKTEDİR.)

 

BANKA ADI    :  ZİRAAT BANKASI
ŞUBE              :  AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ ŞUBESİ
HESAP ADI     :  AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE AŞKANLIĞI
HESAP NO     :  40507930
ŞUBE KODU   :  5723

IBAN NO : TR650001002167405079305723

 

(Ödeme yaptıktan sonra dekontu lütfen aşağıdaki e-mail adresine atınız)

kutuphaneodunc@akdeniz.edu.tr

 

 

 

Ümmuhan ALTUNBAŞ

Akdeniz Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı

Ödünç Verme Birimi Sorumlusu

0 (242) 310 17 11

Eklenme tarihi :13.09.2022 14:09:05
Son güncelleme : 30.10.2023 15:04:01